zondag 6 juni 2010

Terugblik

Er zijn veel ontwikkelingen op het internet gaande, en met sommige daarvan krijgen ook archiefdiensten te maken. Voor iedereen die bij een archief werkt is het dan ook belangrijk om een beetje op de hoogte te zijn van wat er zoal aan de gang is (voor iedereen die niet bij een archief werkt trouwens ook). Voor veel jongeren gaat het om dingen waar ze dagelijks mee te maken hebben, zodat ze het allemaal als vanzelf bijhouden, maar veel ontwikkelingen onttrekken zich aan de waarneming van ons, oudjes. De cursus 23-dingen is een heel goede manier om al die nieuwigheden te leren kennen, en ik heb het als zeer interessant & nuttig ervaren. Inmiddels gaan de ontwikkelingen vrolijk verder, en ik hoop dat deze cursus op gezette tijden vervolgd zal worden.

De opzet van de cursus vond ik erg prettig en overzichtelijk. Goed behapbare brokken informatie, met oefeningen die goed te doen zijn. Het systeem van coaches, en de gedachte dat men al doende van elkaar kan leren, is heel mooi, maar helaas bleek de praktijk niet helemaal aan te sluiten bij de intentie. Ik vind het erg spijtig dat ik de cursus vrijwel geheel in mijn vrije tijd heb moeten doen, en ik acht het niet geheel uitgesloten dat het archief me er ook nog een factuur voor zal sturen, om er helemaal een sigaar uit eigen doos van te maken.

1 opmerking:

  1. Wat jammer dat er geen duimpje te kiezen is bij Blogger om dit te 'liken'. Heel fijn om te zien dat je het bloggen blijft doen. Ik zet je op mijn lijstje, zodat ik geen enkele blogpost van je misloop.

    BeantwoordenVerwijderen