zondag 6 juni 2010

Mobiele toepassingen

Mijn mobiele telefoon staat vrijwel altijd uit. Ik gebruik het ding af en toe als horloge, en héél soms om mee te telefoneren of te sms'en. Ik ben dan ook een wereldvreemde oude man. Aan een smart phone heb ik geen behoefte. Waarom zou ik mijn slimheid delegeren aan een apparaat? The smarter their phones get, the sillier the people appear to become. Ik heb de indruk dat smart phones niet veel meer zijn dan speeltjes. Maar Homo ludens zal ook van zijn archiefdienst verwachten dat die zich manifesteert op dit terrein. Ik verwacht dan ook dat we augmented reality-dingen zullen gaan aanbieden, bijvoorbeeld bij de brandgrens. Op zich zou zoiets nog wel van waarde zouden kunnen zijn ook, maar laten we wel oppassen (niet 'we' als archief, maar 'we' als samenleving) dat we ons niet kapot amuseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten